درخواست وزارت بهداشت عربستان از حجاج برای تزریق واکسن مننژیت و آنفلوآنزا
محل تبلیغات شما


ورود اعضا


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




میزان رضایتمندی شما از مطالب سایت:





تبليغات
محل تبلیغات شما

به گزارش پایگاه خبری وزارت بهداشت عربستان، این وزارتخانه از حجاج خواسته تا به بیانیه های دیگر این وزارتخانه عمل کنند و اقدام های بهداشتی لازم را برای حفظ سلامتی خود و دیگران در ایام حج انجام دهند.

وزارت بهداشت عربستان با اشاره به شیوع ویروس های خطرناکی مانند ˈابولاˈ و ˈکروناˈ و همچنین تب زرد، مننژیت، فلج اطفال و آنفلوآنزای فصلی،تاکید کرده است: زائران بیت الله الحرام باید پیگیری های لازم را درخصوص این بیماری ها در کشورهای خود انجام دهند.

وزارت بهداشت عربستان علاوه بر موارد فوق اعلام کرده که حجاج سعی کنند مواد غذایی جز انواع کنسروها از کشورهای خود به عربستان نیاورند.

ابولا، نوعی بیماری عفونی است که نزدیک به 40 سال پیش در مناطقی از آفریقا شناسایی شد.

نخستین موج از گسترش ویروس ابولا در سال 1976 میلادی (1355 خورشیدی) در قسمت هایی از سودان و جمهوری دموکراتیک کنگو (زئیر پیشین) به راه افتاد و در مدت چند ماه، ده ها نفر را به کام مرگ فرستاد.

در طول سال های پیشین نیز بارها این بیماری در مناطق مختلف آفریقا بروز و گسترش یافته، اما موج چند ماه گذشته، از گسترده ترین موارد شیوع ابولا بوده است.

در مراحل نخستین فعال شدن ویروس ابولا در بدن، بیمار دچار حالت تهوع، ضعف شدید، تب، اسهال، درد عضلانی و برخی ضایعات پوستی می شود و سپس خونریزی داخلی توان او را تحلیل می برد.

دانشمندان و محققان تاکنون به درمان مشخصی برای بیماری ابولا دست نیافته اند، اما بر پایه برخی پژوهش های تایید نشده شماری از داروهای آنفلوآنزا و دارویی چون ˈزی مپˈ (ترکیبی از آنتی بیوتیک های گوناگون) برای درمان مورد استفاده پزشکان در کشورهای آفریقایی قرار گرفته که در پاره ای موارد نتیجه بخش بوده است.

رسانه های بین المللی با استناد به تازه ترین گزارش های سازمان جهانی بهداشت، شمار مبتلایان به بیماری ابولا را بیش از سه هزار نفر اعلام کرده اند که از این میان، نزدیک به 1600 نفر جان خود را از دست داده اند.

در حال حاضر درمانی برای ویروس کرونا وجود ندارد و واکسنی نیز برای جلوگیری از مبتلا شدن به آن، تولید نشده است.

علایم این بیماری هنوز ناشناخته است، اما از علایم اصلی این بیماری تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی است. بیمار ممکن است سرفه های چند روزه ظاهرا بدون دلیل نیز داشته باشد. در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال، نارسایی حاد تنفسی، اختلالات انعقادی، پریکاردیت و نارسایی کلیه نیز گزارش شده است.

کارشناسان توصیه می کنند که برای جلوگیری از ابتلا به این نوع ویروس بهتر است دست ها را چندین بار در طول روز با آب و صابون شست، به چشم ها، بینی و دهان دست نزد و از تماس نزدیک با افراد مبتلا خودداری کرد و در صورت ابتلا، بیمار بهتر است در خانه بماند، از تماس نزدیک با سایر افراد خودداری کند و هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان خود را بگیرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


RSS

Powered By
loxblog.Com